Hem » Olja och kemprodukter » Övrigt » Fuel Dryer/Water Remover 177ml
Fuel Dryer/Water Remover 177ml

Rislone

Fuel Dryer/Water Remover 177ml

Pris: 59kr
Antal Köp
  • RISLONE Water Remover Fuel Dryer.

    Ger snabbare start och renare förbränning för fordon med problem.RISLONE Water Remover & Fuel Dryer är marknadens effektivaste medel för att undvika vaxigensättning, vatten, bakterier och is i bränslesystemet.Utformad för att fungera i bensin-, diesel- och etanolmotorer av både 2- och 4-taktstyp.

    • Tar effektivast bort kondens och vatten ur tank och bränslesystem. Ingen korrosion och igenfrysning i bränslesystemet, sänker fryspunkten.
    • Kan användas till alla bensin-, etanol- och dieselmotorer.
    • Förbättrar avgasvärden och ger renare förbränning, rengör partikelfilter och skapar optimal förbränning.
    • Förbättrar bränsleflödet och rengör systemet, löser vaxkristallisering i dieselbränslesystem.
    • Eliminerar bakterietillväxt vid stillastående och körning.
    • Säkert för turbo, direktinsprutning och förgasare.
    • Superkoncentrat 177ml behandlar 76L bränsle, ¼ flaska för 19L. Vid extrem kyla rekommenderas en flaska varje tankning.
    • EZ Nozzle fungerar till alla fordon utan tanklock.
    • RISLONE är beprövat sedan 1921 och framtaget ihop med fordonsindustrin, motorer och bränslen.

     

     

    Säkerhetsblad

  • Bränsle - Underhåll och skydd

    Underhåll och skydd för bensinfordon!

    Service och underhåll är vitalt för fordon.

    Dagens bensin innehåller etanol för miljön. Etanol som nyproducerad tillsats har ett högt energivärde som 100%, men innehåller mycket vatten från start och är inte 100% etanol. Etanol absorberar vatten snabbt vid korta lagringsperioder.

    Vi har ett bränsle med låg energimängd jämfört med USA som har mindre biotillsatser och mer energimängd per liter. Tankar du i USA är 87 jämfört med vår 95 som är en budget och miljöversion.

    Vår bensin är torrare, innehåller lägre energimängd och är känsligare för kyla. Rengör och skydda bränslesystemet. Rengör insprutning, förbränningsutrymme och håll systemet skyddat. Allt för att minska felförbränning och uppbyggnad av beläggningar som ökar rökgaser och bränsleförbrukning.

    Slitaget på motor och avgassystem är högre utan underhåll. Vid lagring uppstår "gumming" vilket gör att bränslet skadar fordon med gammal bensin. Vattenpartiklar i bränslet är grogrunden till högt slitage och snabb energiförlust.

    Befintligt vatten och kondensvatten ökar trycket på bränslet och kommer aldrig ur tanken om bränslet inte behandlas löpande. Isbildning sker vid kalla temperaturer och temperaturskillnader minskar bränslets rörlighet.

    Rekommenderas att minst varje säsong behandla bränslesystemet.

      •  Tillsätts för rengöring och skydd.

     •   Kan tillsättas preventivt varje tankning.

     •   För alla förekommande bensintyper.

     •   Passar alla bensinmotorer.

    Dosering:

    Vid service och säsongsskifte tillsätt en flaska Fuel Injector Cleaner och en flaska Water Remover Fuels Dryer till minst 3/4 tank eller 45L bränsle. Under 45L bensin tillsätts en halv flaska av varje.

    För större fordon, tanksystem rekommenderar vi minst en flaska av varje till 76L bensin.

    När fordonet skall stå stilla mer än en 20 dagar. Följ dosering ovan och kör fordonet 3-5 minuter innan parkering för att få ut produkten i hela bränslesystemet.

     


     

    Underhåll och skydd för dieselfordon!

    Service och underhåll är vitalt för fordon.

    Dagens diesel bränsle innehåller biotillsatser är känsligt för kyla och temperaturförändringar. Man behöver rengöra och skydda bränslesystem. Rengöra spridare/insprutning, förbränningsutrymme och hålla systemet rent och skyddat. Allt för att minska felförbränning och uppbyggnad av beläggningar som ökar rökgaser och bränsleförbrukning.

    Slitaget på avgassystem och motor är högre utan underhåll. Bakterier (tillväxt) är ett problem som uppstår när fordonet står stilla med dieselbränsle i tanken. Vattenpartiklar i bränslet är grogrunden till tillväxt. Naturligt vatten och kondensvatten ökar trycket på bränslet och kommer aldrig ur tanken om bränslet inte behandlas löpande. Paraffinering (vaxkristallisering) sker vid kalla temperaturer och temperaturskillnader och minskar bränslets rörlighet och koagulerar där trycket är för lågt.

    Rekommenderas att minst varje säsong behandla bränslesystemet.

      •  Tillsätts för rengöring och skydd.

     •   Kan tillsättas preventivt varje tankning.

     •   För alla förekommande dieseltyper.

     •   Passar alla dieselmotorer.

    Dosering:

    Vid service och säsongsskifte tillsätt en flaska Fuel Injector Cleaner och en flaska Water Remover Fuels Dryer till minst 3/4 tank på en vanlig bil. Vid 30L bränsle tillsätts en halv flaska av varje på en vanlig bil. 

    För större fordon, tanksystem rekommenderar vi minst en flaska av varje till 76L dieselbränsle.

    När fordonet skall stå stilla mer än en 14 dagar. Följ dosering ovan och kör fordonet 3-5 minuter innan parkering för att få ut produkten i hela bränslesystemet.

Relaterade produkter
Kolla även in