Sök produkt
Släpvagns sök: XXX XXX
Dina fordon
Lägg till ditt fordon för att snabbt kunna hitta delar åt den.

Lägg till ditt fordon för att hitta delar

Hem » Kampanj BF 20% » Vevparti, tidigt utf. (Puch Maxi/Magnum) DMP
-15%

Rinab

Vevparti, tidigt utf. (Puch Maxi/Magnum) DMP

Pris: 761kr 895kr
Antal Köp
Bevaka
  • Vevparti, tidigt utf. (Puch Maxi/Magnum) DMP

    Komplett med vevstake och 12mm nållager

    Tidiga utförandet av vevaxel till E50-motorn.

     

    Ers.orgnr: 349.1.10.115.0

     

     

    Vad är skillnaden mellan den gamla/tidiga E50 motorn och den nyare/senare?

     

    Först och främst är det inte motorn som definierar skillnaden, utan vevaxeln.

     

    En gammal/tidig vevaxelmodell har en "ring", eller upphöjnad (Ø22mm), närmast vevskinkan på kopplingssidan medan den nya modellen av vevaxel inte har det (Ø17mm).
    Äldre modellen har 2 olika packboxar (1 st 17mm och 1 st 22mm), medan den nyare modellen har 2 likadana packboxar (17mm)
    Detta är den enda signifikanta skillnaden mellan en äldre och en nyare E50-motor.

     

    Du kan till och med ha en mycket tidig E50-motor, utan en separat kopplingskåpa, men ändå hitta en vevaxel av ny modell inuti.
    Du kan montera båda typer av vevaxlar på båda dessa utföranden, viktigt är då att man även byter till rätt lager och packboxar till respektive vevaxel.

Passar till

Moped Klass 2

MärkeModellÅrsmodellÖvrig Information
PuchMagnum XE50-motorn, tidigt utf.
PuchMaxiE50-motorn, tidigt utf.
PuchMaxi 1/N/P/K utan bakfjädringE50-motorn, tidigt utf.
PuchMaxi Motor 1-vxl automat (pedal)E50-motorn, tidigt utf.
PuchMaxi Motor 2-vxl (handv.)E50-motorn, tidigt utf.
PuchMaxi Motor 2-vxl automat (pedal)E50-motorn, tidigt utf.
PuchMaxi Motor E50 1-vxl automat (Kick)E50-motorn, tidigt utf.
PuchMaxi S/L/K med bakfjädringE50-motorn, tidigt utf.
PuchMaxi Sport S/MK2E50-motorn, tidigt utf.
Visa mer
Relaterade produkter