Sök produkt
Släpvagns sök: XXX XXX
Dina fordon
Lägg till ditt fordon för att snabbt kunna hitta delar åt den.

Lägg till ditt fordon för att hitta delar

Hem » Airsal » Cylinder » Cylinderkit Airsal Racing Xtreme 86cc/44mm (Gilera/Piaggio)
-8%
Cylinderkit Airsal Racing Xtreme 86,4cc, reservdelar scooter, RINAB

Airsal

Cylinderkit Airsal Racing Xtreme 86cc/44mm (Gilera/Piaggio)

Pris: 2 395kr 2 595kr
Antal Köp
  • Cylinderkit Airsal Racing Xtreme 86,4cc

    Ø 50mm
    Slaglängd: 44mm
    Inkl. topplock, kolv, ringar, bult knaster, packningar

    En av de kraftigaste racingcylindrarna på marknaden, framtagen av Airsal,
    som utlovar en hög kvalité och snygg design.
    Kolven som ingår är tillverkad av Vertex och har en kolvring.

    OBS! För att cylindern ska gå att montera kräver den stora borrningen i detta kit att motorblocket borras upp

    Denna cylinder måste användas ihop med ett vevparti som har 44mm slaglängd. (se Airsal Vevparti Racing Xtreme)
    Cylindern bör köras med minst 21mm förgasare samt med ett racingavgassystem.


    AIRSAL är kända för att inte bara utlova hög kavlité utan även en snygg design.
    Dessa cylindrar är nikasilbehandlade aluminiumcylindrar, med bättre värmeavledning än vanliga gjutjärnscylindrar. Vilket i sin tur betyder att cylindern slipper slitage pga för höga temperaturer.

    Nu har AIRSAL kommit fram med dessa väldesignade XTREME-cylindrar.
    Dessa cylindrar ligger i toppklass när det gäller racingutförande! Med rätt kombination av förgasare och avgassystem kan dessa cylindrar ge 20 hk ! Dessa cylindrar bör köras med ett racingsystem och minst 19mm förgasare för bäst prestanda!


    AIRSAL XTREME-cylindrar levereras med topplock, kolv (vertex), ringar, bult, knaster och packningar.

     

Passar till

Scooter

MärkeModellÅrsmodellÖvrig Information
ApriliaScarabeo 50 LC (Piaggio motor)06-20Piaggio LC
ApriliaSR 50 DiTech LC (inj.) (Piaggio motor) PureJet03-13Piaggio LC
ApriliaSR 50 Factory I.E LC (2-takt) (inj.) (Piaggio motor) PureJet04-14Piaggio LC
ApriliaSR 50 Factory LC (2-takt) (Piaggio motor)04-20Piaggio LC
ApriliaSR 50 R Factory LC (Piaggio motor)04-14Piaggio LC
ApriliaSR 50 R LC (Piaggio motor)06-14Piaggio LC
ApriliaSR 50 Racing LC (Piaggio motor)03-20Piaggio LC
ApriliaSR 50 Sport LC (Piaggio motor)03-20Piaggio LC
ApriliaSR 50 Street LC (Piaggio motor)03-12Piaggio LC
DerbiAtlantis 50 LC (Piaggio motor)02-20Piaggio LC
DerbiGP1 50 LC02-03Piaggio LC
DerbiGP1 50 Open LC06-09Piaggio LC
DerbiGP1 50 Race LC05-07Piaggio LC
DerbiGP1 50 Revolution LC99-20Piaggio LC
GileraDNA 50 LC99-05Piaggio LC
GileraRunner 50 FL LC (katalysator)02-07Piaggio LC
GileraRunner 50 LC99-04Piaggio LC
GileraRunner 50 Pure Jet LC (inj.) (Piaggio motor)03-20Piaggio LC
GileraRunner 50 SP LC02-17Piaggio LC
PiaggioNRG 50 mc2 Extreme LC99-00Piaggio LC
PiaggioNRG 50 mc2 LC99-20Piaggio LC
PiaggioNRG 50 mc3 DD (Cat) LC (katalysator)01-04Piaggio LC
PiaggioNRG 50 mc3 Pure Jet (inj.)01-04Piaggio LC
PiaggioNRG 50 Power DD LC05-20Piaggio LC
PiaggioNRG 50 Power Pure Jet LC05-20Piaggio LC
PiaggioZip 50 II SP LC01-09Piaggio LC

Cylinder moped

VIKTIGT! 
För att maximera cylinderns livslängd och prestanda 
är det viktigt att den monteras och körs in på rätt sätt:

För att förhindra att cylindern värmenyper var noga med att smörja in kolv och cylinderlopp 
med 2-taktsolja innan montering. 
En nymonterad cylinder måste också köras in för att hålla längre. 
Undvik därför hårda påfrestingar, som att pina mopeden i branta och långa uppförbackar.
Tillverkarna av cylindrarna rekommenderar att du aldrig ska köra över 3/4-gas de första 500km efter att du monterat en ny cylinder, eller bytt kolv.

Följs dessa anvisningar har du en cylinder som håller längre!

Visa mer
Relaterade produkter