Sök produkt
Släpvagns sök: XXX XXX
Dina fordon
Lägg till ditt fordon för att snabbt kunna hitta delar åt den.

Lägg till ditt fordon för att hitta delar

Cross

Beta
Gas Gas
Honda
Husaberg
Avgasdelar
Broms
Bromsbackar
Bromsklossar
Repsatser
Övrigt
Chassie/Ram
Broms & Kopplingsarmar
Dekaler
Fotpinnar & pedaler
Framgaffel
Kablar/wire
Bromskabel
Gaskabel
Kopplingskabel
Sadel/sadelklädsel
Styre/Handtag/Handtagsskydd
Gummihandtag
Handtagsskydd
Styre
Övrigt
Övrigt
Elektronik
Batteri
CDI-box/Tändspole
Elsystem
Mätare / räknare
Regulatorer
Stator
Tändstift
Övrigt
Filter
Luftfilter
Oljefilter
Förgasare/reservdelar
Kedja & Drev
Framdrev
Bakdrev
Kedjor
Kedjekit
Kedjerullar/styrning
Övrigt
Kåpor/Kåpkit
Lager
Hjullager
Länkagelager
Ramlager
Svinglager
Övrigt
Motordelar
Kolvar
Kolvbultslager
Kolvringar
Koppling
Packboxar
Packningar
Ramlager
Ventiler
Vevstakar
Vevparti
Övrigt
Tillbehör
Husqvarna
Avgasdelar
Belysning
Blinkers
Broms
Bromsbackar
Bromsklossar
Repsatser
Övrigt
Chassie/Ram
Broms & Kopplingsarmar
Dekaler
Fotpinnar & pedaler
Framgaffel
Kablar/wire
Bromskabel
Gaskabel
Kopplingskabel
Sadel/sadelklädsel
Styre/Handtag/Handtagsskydd
Gummihandtag
Handtagsskydd
Styre
Övrigt
Övrigt
Elektronik
Batteri
CDI-box/Tändspole
Elsystem
Mätare / räknare
Regulatorer
Stator
Tändstift
Övrigt
Filter
Luftfilter
Oljefilter
Förgasare/reservdelar
Kedja & Drev
Framdrev
Bakdrev
Kedjor
Kedjekit
Kedjerullar/styrning
Övrigt
Kåpor/Kåpkit
Lager
Hjullager
Länkagelager
Ramlager
Svinglager
Övrigt
Motordelar
Kolvar
Kolvbultslager
Kolvringar
Koppling
Packboxar
Packningar
Ramlager
Ventiler
Vevstakar
Vevparti
Övrigt
Tillbehör
Kawasaki
Avgasdelar
Broms
Bromsbackar
Bromsklossar
Repsatser
Övrigt
Chassie/Ram
Broms & Kopplingsarmar
Dekaler
Fotpinnar & pedaler
Framgaffel
Kablar/wire
Bromskabel
Gaskabel
Kopplingskabel
Sadel/sadelklädsel
Styre/Handtag/Handtagsskydd
Gummihandtag
Handtagsskydd
Styren
Övrigt
Övrigt
Elektronik
Batteri
CDI-boxar/Tändspole
Elsystem
Mätare / räknare
Regulatorer
Stator
Tändstift
Övrigt
Filter
Luftfilter
Oljefilter
Förgasare/reserdelar
Kedja & Drev
Bakdrev
Framdrev
Kedjor
Kedjekit
Kedjerullar/styrning
Övrigt
Kåpor/Kåpkit
Lager
Hjullager
Länkagelager
Ramlager
Svinglager
Övrigt
Motordelar
Kolvar
Kolvbultslager
Kolvringar
Koppling
Packboxar
Packningar
Ramlager
Reedventiler/membran
Ventiler
Vevstakssats
Vevparti
Övrigt
Tillbehör
Verktyg
KTM
Suzuki
Yamaha
Övriga
Avgasdelar
Broms
Bromsbackar
Bromsklossar
Repsatser
Övrigt
Chassie/Ram
Broms & Kopplingsarmar
Dekaler
Fotpinnar & pedaler
Framgaffel
Kablar/wire
Bromskabel
Gaskabel
Kopplingskabel
Sadel/sadelklädsel
Styre/Handtag/Handtagsskydd
Gummihandtag
Handtagsskydd
Styren
Övrigt
Övrigt
Elektronik
Batteri
CDI-boxar/tändspole
Elsystem
Mätare / räknare
Regulatorer
Stator
Tändstift
Övrigt
Filter
Luftfilter
Oljefilter
Förgasare/reserdelar
Kedja & Drev
Bakdrev
Framdrev
Kedjor
Kedjekit
Kedjerullar/styrning
Övrigt
Kåpor/Kåpkit
Lager
Hjullager
Länkagelager
Ramlager
Svinglager
Övrigt
Motordelar
Kolvar
Kolvbultslager
Kolvringar
Koppling
Packboxar
Packningar
Ramlager
Ventiler
Vevstakar
Vevparti
Övrigt
Tillbehör
Däck
10"
12"
14"
16"
17"
18"
19"
21"
Kedjor
420
428
520
Universal
Avgasdelar
Bränsle
Bränslefilter
Bränsleslang
Övrigt
Bränsledunkar
Slangklammer
Förgasare
Lås
Oljor & Kemprodukter
Bromsolja
Gaffel & stötdämparolja
Kylarvätska
Luftfilterolja
Motorolja
Rengöring
Växellådsolja
Övrigt
Wire & Nipplar
Personlig utrustning
Skyddsutrustning
Armbågsskydd
Axel & Bröstskydd
Handskar
Ansiktsmask
Knäskydd
Nackskydd
Njurbälte
Ryggskydd
Skor
Skyddsbyxor
Skyddsvästar
Verktyg
Däck/Slang
Modell filtrering
Hem » Cross » Kawasaki » Motordelar » Kolvar » Kolv 77,00mm (KX250F 2010)
Kolv 77,00mm (KX250F 2010)

Wiseco

Kolv 77,00mm (KX250F 2010)

Pris: 2 395kr
Antal Köp
Bevaka
  • Kolv 77,00mm (KX250F 2010)

    Smidd kolv från erkända WISECO.

    I decennier
    har Wiseco utvecklat smidda kolvar speciellt för att möta behoven hos tävlingsåkare.
    Alla kolvar har beprövad design som har fulländats under åren och används av några av de bästa lagen i branschen.


    Förpackningen innhåller:

    Kolv, kolvringar, kolvbult och låsringar

     

    Kompression 13,2:1

     

    OBS!
    Måtten som anges på WISECO-kolvar är diametern på cylinderloppet
    den är avsedd för, INTE kolvens diameter.

     


    Bilden är endast i illustrativt syfte, utseende kan variera.

  • Passar modell

    Cross

    Märke Modell År från År till Info
    Ersätter orgnr: 
    Kawasaki KX 250F 2010 2010 13.2:1 kompression
    Skirt coated

     

Passar till

Cross

MärkeModellÅrsmodellÖvrig Information
KawasakiKX 250F10

Kolvar Cross

KOLV VAL:
A-kolvar är för helt nya cylindrar.
B-kolv rekommenderas för alla använda cylindrar. En B-kolv är en hundradels millimeter större än en A-kolv, detta för att kompensera slitaget som blivit.
C-kolv är större än B-kolv osv.

 

KONTOLLERA VID KOLVBYTE:
Om den gamla kolven är defekt, undersök orsaken och korrigera felet. Fel bränsleblandning, kan orsaka värmenypning. För lågt värmetal på tändstift, felinställd tändning eller luftläckage är vanliga orsaker till brända kolvar. Om den gamla kolven har splittrats eller är helt genombränd, demontera vevhuset och rengör noggrant från metallrester. Kontrollera cylindern beträffande slitage.

 

KOLVRINGARNA:
Tänk på att vissa kolvar är försedda med Keystone-kolvringar. Dessa är koniska och kan lätt placeras felaktigt. Kontrollera att kolvringen går fullständigt in i ringspåret och att ring gapet slutes helt över kolvringsknastret. Smörj ALLA delar med motorolja typ 10W30 eller 10W40.

 

VID MONTERING:
Ersätt ALLTID gamla packningar med nya. Montera kolvringarna på kolven. Kolven monteras med pilen pekande mot avgassidan. Placera en ny cylinderfotspackning på vevhuset, komprimera kolvringarna och låt försiktigt cylindern glida ner i position. Före montering av topplocket ska vevaxeln vridas för hand. Kontrollera att kolven med ringar rör sig fritt i cylindern. En renoverad motorer kräver viss inkörning så under inkörningen bör förgasaren justeras till en något fetare bränsleblandning samt undviks att köra på extremt höga eller låga varvtal, variera körhastigheten och accelerera ej med fullt gaspådrag. Efter en motorrenovering måste extra olja tillföras bränslet. Kolvar tillverkas i mycket stora serier och materialet är bara en mycket, mycket liten del av tillverkningskostnaderna. P.g.a. detta så snålar ingen tillverkare med materialvalet, om en ny kolv går sönder beror det aldrig på själva kolven. Vanliga fel är att man monterat kolven i en ojämnt sliten cylinder, monterat kolvringarna fel, felaktiga förgasarinställningar, felaktig bensinblandning eller att man har andra skador på vevstake/vevaxel.

Visa mer
Relaterade produkter