Sök produkt
Släpvagns sök: XXX XXX
Dina fordon
Lägg till ditt fordon för att snabbt kunna hitta delar åt den.

Lägg till ditt fordon för att hitta delar

Hem » Kampanj BF2018 » Cylindersats 95cc R/T Big Bore

Stage6

Cylindersats 95cc R/T Big Bore

Pris: 3 999kr
Antal Köp
Bevaka
  • Cylindersats 95cc R/T Big Bore

    Stage6 R/T Big Bore 95cc! Piaggio-motorn

    Baserad på den välkända, rekordsättande 70cc-cylindern, lovar denna 95cc-version fantastisk kraft och en stor potential för nya rekord!
    Till skillnad från andra vanliga tuningföretag där "Big Bore" helt enkelt betyder att hålen har utvidgats, har Stage6 också gjort en ny utformning på avgas och spolportar, därmed kunna erbjuda en racing fullblod high-end stora cylinder.

    Cylinderloppet har ökat med 10% - nu 52mm. I kombination med nästan 5 mm mer slaglängd, ger detta ett grymt vrid vid behagliga 12600rpm. Cylindern levereras med ganska tam portning och den är därför lämplig för alla typer av racing och för andra ändamål, samt erbjuder en idealisk grund för trimning.

    Den patenterade modulära konstruktionen från R/T är självklart kvar för se till att cylindern kan användas på andra motorer också. En Viton® O-ring sköter tätningen mellan adapterplatta och cylinder, så att den tråkiga rengöringen av tätningsytor och byte av packningar inte längre är nödvändigt. När adapterplattan har monterats och justerats med packningar, finns det inget behov av att senare anpassning.

    En CNC-fräst adapterplatta skruvas på motorblocket och fäster cylindern med pinnbultar. Systemet för R/T-cylindern på 95cc behöver inte genomgående pinnbultar, vilket gör att man inte behöver begränsas eller blir tvungen att anpasssa portar som på andra cylindrar. Tack vare detta finns även en hel del reserver för de som vill ge cylindern en egen portning.

    Den sfäriska förbränningskammaren har fem fästpunkter och hålls på rätt temperatur via egna kylfickor. Detta minimerar de utsatta områdena som blir vid traditionella pinnbultar och som kan leda til kolvskador.
    Vertexkolven har en beläggning som ger en teoretiskt kortare inkörningsperiod, samt en större buffert för små misstag vid hantering och körning.

    Cylindern levereras med addapter som passar avgassystem i R/T-serien, samt monteringsanvisning..

    OBS! För att kunna montera denna cylinder kommer motorblocket behöva borras till 58,40 mm vid cylinderfoten. Denna cylinder får endast användast med reservdelar från Stage6 R/T, andra delar kan leda till skador som inte kan repareras.
    Cylindern måste användas med ett vevparti som har: Vevstake på 90 mm, Slaglängd på 44 mm och Kolvbult på 14 mm.

Passar till

Scooter

MärkeModellÅrsmodellÖvrig Information
ApriliaScarabeo 50 LC (Piaggio motor)06-20Piaggio LC
ApriliaSR 50 DiTech LC (inj.) (Piaggio motor) PureJet03-13Piaggio LC
ApriliaSR 50 Factory I.E LC (2-takt) (inj.) (Piaggio motor) PureJet04-14Piaggio LC
ApriliaSR 50 Factory LC (2-takt) (Piaggio motor)04-20Piaggio LC
ApriliaSR 50 R Factory LC (Piaggio motor)04-14Piaggio LC
ApriliaSR 50 R LC (Piaggio motor)06-14Piaggio LC
ApriliaSR 50 Racing LC (Piaggio motor)03-20Piaggio LC
ApriliaSR 50 Sport LC (Piaggio motor)03-20Piaggio LC
ApriliaSR 50 Street LC (Piaggio motor)03-12Piaggio LC
DerbiAtlantis 50 LC (Piaggio motor)02-20Piaggio LC
DerbiGP1 50 LC02-03Piaggio LC
DerbiGP1 50 Open LC06-09Piaggio LC
DerbiGP1 50 Race LC05-07Piaggio LC
DerbiGP1 50 Revolution LC99-20Piaggio LC
GileraDNA 50 LC99-05Piaggio LC
GileraRunner 50 FL LC (katalysator)02-07Piaggio LC
GileraRunner 50 LC99-04Piaggio LC
GileraRunner 50 Pure Jet LC (inj.) (Piaggio motor)03-20Piaggio LC
GileraRunner 50 SP LC02-17Piaggio LC
PiaggioNRG 50 mc2 Extreme LC99-00Piaggio LC
PiaggioNRG 50 mc2 LC99-20Piaggio LC
PiaggioNRG 50 mc3 DD (Cat) LC (katalysator)01-04Piaggio LC
PiaggioNRG 50 mc3 Pure Jet (inj.)01-04Piaggio LC
PiaggioNRG 50 Power DD LC05-20Piaggio LC
PiaggioNRG 50 Power Pure Jet LC05-20Piaggio LC
PiaggioZip 50 II SP LC01-09Piaggio LC

Cylinder moped

VIKTIGT! 
För att maximera cylinderns livslängd och prestanda 
är det viktigt att den monteras och körs in på rätt sätt:

För att förhindra att cylindern värmenyper var noga med att smörja in kolv och cylinderlopp 
med 2-taktsolja innan montering. 
En nymonterad cylinder måste också köras in för att hålla längre. 
Undvik därför hårda påfrestingar, som att pina mopeden i branta och långa uppförbackar.
Tillverkarna av cylindrarna rekommenderar att du aldrig ska köra över 3/4-gas de första 500km efter att du monterat en ny cylinder, eller bytt kolv.

Följs dessa anvisningar har du en cylinder som håller längre!

Visa mer
Relaterade produkter